playlist: Gaudeamus 2019 playlist Klik op het toestaan van cookies om de playlist te beluisteren
terug naar nieuwsberichten

Gaudeamus zoekt creatieve en gedreven festivalmarketeer

Voel je je thuis in een omgeving waarin artistieke vernieuwing en het opzoeken van muzikale grenzen centraal staan? Geniet je van de festivalhectiek, waarin je nauw samenwerkt met een klein, hecht team? Ben je hands-on en praktisch ingesteld, maar denk je ook graag mee over de (online) contentstrategie? Gaudeamus zoekt voor de periode van maart t/m september een creatieve en gedreven festivalmarketeer.

Over Gaudeamus
Vernieuwing en vooruitgang komt van onderop. Daarom presenteert, stimuleert en ondersteunt Gaudeamus de nieuwste muziek van jonge muziekpioniers. Dat doen we door middel van een jaarlijks festival, compositie-opdrachten, de Gaudeamus Award, concertreeksen en residenties. Al 75 jaar laat Gaudeamus nieuwsgierige muziekliefhebbers kennis maken met de (gecomponeerde) muziek van morgen: ongehoorde combinaties van genres, frisse perspectieven op de concertpraktijk en radicale nieuwe uitvindingen op het gebied van klank en podiumkunst, zonder grenzen of oorkleppen. Het festival vindt dit jaar plaats van 9 t/m 13 september.

Functieomschrijving
Als festivalmarketeer ga je aan de slag met het strategische marketingplan. Je voert plannen uit, maar neemt ook zelf initiatieven vanuit je eigen kritische aanvullingen en ideeën. Samen met de coördinator marketing & communicatie en twee stagiairs werk je samen concreet aan de realisatie van de doelstellingen uit het marketingplan.

Het takenpakket zal in overleg met de coördinator marketing & communicatie worden samengesteld of bijgesteld op basis van je ervaring en expertise. Te denken valt aan werkzaamheden als:

  • Planning, productie en distributie van promotiematerialen: festivalbrochure, programmaboekjes, toelichtingen, posters, diverse fysieke en online materialen
  • Coördinatie en uitvoer contentstrategie
  • Productie en coördinatie festivalaankleding en merchandise
  • Crosspromoties en marketingacties ontwikkelen en uitzetten, samen met (landelijke) partners
  • Contentmanagement online kanalen & ticketingsysteem
  • Aanvullen perslijsten, versturen persberichten en persbenadering
  • Genodigdenbeheer en gastenlijsten
  • Coördinatie en uitvoer publieksonderzoek

Profiel
Voor deze functie zoeken we een gedreven marketeer met minimaal drie jaar relevante werkervaring in de culturele sector, bij voorkeur voor festivals. Je kent alle marketinginstrumenten van buiten, bent planmatig sterk en goed in staat om zelfstandig te werken. Je komt te werken in een hecht festivalteam, waarin je nauw samenwerkt met afdelingen productie en hospitality. Tot slot weet je om te gaan met een dynamische werkdruk en vind je het geen bezwaar om in aanloop van en tijdens het festival langer(e dagen) te werken.

Herken je je niet precies in bovenstaand profiel, maar wil je je wel heel graag inzetten voor Gaudeamus en de nieuwe muziek? Schroom vooral niet te reageren met jouw verhaal.

Geboden
We bieden een tijdelijk contract of een projectprijs op basis van een dagtarief en volgen hierbij de CAO van NAPK. Periode (in overleg): 2 dagen per week in maart, april-mei 3 dagen per week, 4 dagen per week van juni t/m september

Contact
Heb je interesse? Leuk! Stuur je motivatie en cv vóór woensdag 19 februari onder vermelding van ‘vacature festivalmarketeer’ naar publiciteit@gaudeamus.nl. Voor vragen kun je ook naar dit adres mailen, of bellen naar 030 – 820 01 14 (ma – do). We streven ernaar om de eerste gesprekken te laten plaats vinden in week 9.