playlist: Gaudeamus 2019 playlist Klik op het toestaan van cookies om de playlist te beluisteren
terug naar nieuwsberichten

Gaudeamus zoekt enthousiaste contentstagiair(e)

Ben je een echt festivaldier? Ben je gek op muziek, en zoek je graag in de donkerste hoekjes van Spotify of Bandcamp naar nieuwe klanken en obscure artiesten? Wil je ervaring opdoen achter de schermen van één van de oudste en meest vernieuwende festivals van Nederland? Gaudeamus zoekt voor de periode van april t/m september een enthousiaste contentstagiair(e).

Over Gaudeamus
Vernieuwing en vooruitgang komt van onderop. Daarom presenteert, stimuleert en ondersteunt Gaudeamus de nieuwste muziek van jonge muziekpioniers. Dat doen we door middel van een jaarlijks festival, compositie-opdrachten, de Gaudeamus Award, concertreeksen en residenties. Al bijna 75 jaar laat Gaudeamus nieuwsgierige muziekliefhebbers kennis maken met de (gecomponeerde) muziek van morgen: ongehoorde combinaties van genres, frisse perspectieven op de concertpraktijk en radicale nieuwe uitvindingen op het gebied van klank en podiumkunst, zonder grenzen of oorkleppen. Het festival vindt dit jaar plaats van 9 t/m 13 september.

Functieomschrijving
Als contentstagiair(e) krijg je een eigen takenpakket met bijbehorende verantwoordelijkheden. Je neemt volop deel aan het uitvoeren van de communicatie- en marketingstrategie en als volwaardig lid van het festivalteam krijg je de kans om werkervaring op te doen binnen een flexibele festivalorganisatie en de wereld van de nieuwe muziek. De stage is inhoudelijk en uitvoerend, in overleg ook te combineren met een (afstudeer)onderzoek.

Je precieze takenpakket stellen we graag samen op basis van jouw ambities en leerdoelen. Hierbij moet je denken aan onderstaande verantwoordelijkheden:

  • Schrijven, produceren en plaatsen van content op website, sociale media, nieuwsbrief
  • Uitvoeren van crosspromotie
  • Coördinatie distributie promotiemateriaal (affiches, flyers, boekjes)
  • Verzamelen tekst- en beeldmateriaal ten behoeve van het programmaboek en de website
  • Aanjagen van promotie bij de deelnemende ensembles en componisten van het festival
  • Bijhouden (online) uitladders en culturele agenda’s
  • Adressenbeheer
  • Uitvoeren & opmaken programmatoelichtingen

Profiel
Gaudeamus zoekt een student (m/v), type teamspeler, leergierig en met een brede muzikale interesse; je wilt leren hoe je doelgericht (online) promoot en je bent creatief. Je kunt goed uit de voeten met social media, beeldbewerking en contentmanagement. Je spreekt (en schrijft) een goed woordje Engels, houdt van aanpakken en je kent je weg in Utrecht. Relevante opleiding MBO / HBO / WO (bijv. Organisatie-Communicatie-, Marketing-, Cultuur-, of Mediastudie).

Herken je je niet precies in bovenstaand profiel, maar wil je je wel heel graag inzetten voor Gaudeamus en de nieuwe muziek? Schroom vooral niet te reageren met jouw verhaal.

Periode
Vanaf april tot en met het festival in september (2-4 dagen, in overleg). Er is een stagevergoeding.

Contact
Heb je interesse? Leuk! Stuur je motivatie en cv vóór 2 maart onder vermelding van ‘vacature contentstagiair’ naar Benjamin van Vliet (Marketing & Communicatie) publiciteit@gaudeamus.nl. Voor vragen kun je ook naar dit adres mailen, of bellen naar 030 – 820 01 14 (ma – do).